Fiskalizacija 2.0 je projekt koji Porezna uprava opisuje ovim riječima: “Implementacija sustava za bezgotovinsko plaćanje putem eRačuna s integriranom e-arhivom te naprednog online knjigovodstva u sustavu PDV-a”. Ako raščlanimo tu definiciju možemo vidjeti i koje promjene nam Fiskalizacija 2.0 donosi. Implementacija sustava za bezgotovinsko plaćanje putem eRačuna znači da se uvodi obveza slanja i zaprimanja eRačuna u odnosima između poduzetnika (B2B). Integrirana e-arhiva proizlazi iz same strukture eRačuna kao računa u strukturiranom, strojno čitljivom, obliku što zapravo znači da se računi čuvaju u obliku koda. Implementacija naprednog online knjigovodstva u sustavu PDV-a znači da će računovođe svaki mjesec dobiti informativni izračun PDV-a koji će, po potrebi, moći korigirati.
U samoj svojoj biti Fiskalizacija 2.0 nije nešto značajno novo – fiskalizacija se u Hrvatskoj provodi već 12 godina, a eRačune smo obveznicima javne nabave dužni slati zadnjih 6 godina. Ovaj projekt samo kombinira ta dva postupka i proširuje ih na B2B odnose, tj. na odnose između dva poslovna subjekta. Prednosti takvog sustava su što ćete sada zaista imati sve račune na jednom mjestu (i ulazne i izlazne), što više nećete morati brinuti je li račun stigao primatelju (jer ćete status vidjeti u aplikaciji) i što ćete, samim time, dio vremena i pažnje koje ste do sad usmjeravali na ispostavu i naplatu računa moći preusmjeriti u svoj core business. Glavni nedostatak će, s druge strane, biti to što je ovo ipak nešto novo i što će trebati preživjeti neki period prilagodbe. Ali ne brinite, zajedno smo preživjeli uvođenje fiskalizacije 2013., zajedno smo preživjeli uvođenje B2G eRačuna 2019., zajedno ćemo preživjeti i ovo.